Jak przygotować zajęcia by zostały na długo zapamiętane?
Jak przygotować zajęcia by były atrakcyjne i by zostały na długo zapamiętane?
Kurs poświęcony jest tematyce przygotowywania i prowadzenia atrakcyjnych zajęć dydaktycznych. W jego trakcie omówione będą zarówno etapy tworzenia zajęć i przygotowania się do nich, jak i przykłady kursów przełamujących schematy. Poruszone będą m.in. zagadnienia wykorzystywania nowoczesnych i interaktywnych technik, przygotowywania prezentacji, korzystania z potencjału pracy grupowej.
Głównym celem kursu jest doskonalenie umiejętności w zakresie przygotowania i prowadzenia zajęć tak, by były one atrakcyjne i rozwijające dla uczestników.
Proponowany kurs stanowi element Modułu obejmującego cztery kursy mające na celu doskonalenie umiejętności i kompetencji miękkich przydatnych podczas realizacji zadań w ramach studiów trzeciego stopnia, w szczególności umiejętności i kompetencji przydatnych podczas prowadzenia zajęć dydaktycznych dla studentów.
W skład modułu Doskonały Dydaktyk wchodzą poniższe kursy:
- Być autorytetem – trening budowania autorytetu z elementami wpływu społecznego i komunikacji asertywnej
- Jak mówić by być zrozumianym? Jak słuchać by zrozumieć i jak sprawić by rozmówca czuł się słuchanym?
- Jak dobrze prowadzić grupę, by się w niej dobrze działo? Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach podczas prowadzenia grupy i jak zapobiegać ich powstawaniu?
- Jak przygotować zajęcia by były atrakcyjne i by zostały na długo zapamiętane?
Na każdy z kursów należy zapisać się oddzielnie. Można zapisać się na dowolną liczbę kursów. W razie dużego zainteresowania kursami, pierwszeństwo zapisu do grupy bedą miały osoby, które nie zostały przyjęte na żaden inny kurs. W miarę wolnych miejsc, będzie można skorzystać z większej liczby zajęć.
Słowo od koordynatorki Kursów dla Doktorantów
Drodzy Koleżanki i Koledzy Doktoranci,
Mam przyjemność zaprosić Was do udziału w serii warsztatów opracowanych od początku do końca z myślą o Was.
Wraz z zespołem fantastycznych dydaktyków z Wydziału Psychologii UW, w oparciu o trudności i wyzwania napotykane i sygnalizowane przez studentów studiów doktoranckich, jak również biorąc pod uwagę własne doświadczenia, stworzyliśmy ofertę kursów doskonalących kluczowe kompetencje w pracy doktoranta.
Dziś dzięki wsparciu Władz Uniwersytetu Warszawskiego i Dziekana Wydziału Psychologii UW oferujemy Wam pierwszy Moduł kursów pt. Doskonały Dydaktyk obejmujący cztery zajęcia mające na celu doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, budowania autorytetu, efektywnego prowadzenia grupy, przełamując ewentualne bariery oraz projektowania atrakcyjnych i wyjątkowych zajęć dydaktycznych.
Dołożyliśmy i dołożymy wszelkich starań by proponowane kursy w najlepszym stopniu odpowiadały Waszym potrzebom. Czekamy na Was podczas warsztatów!
dr Katarzyna Sekścińska
Koordynatorka Kursów dla Doktorantów
Uwaga! Aktualnie nie prowadzimy naboru na kurs.
Przy wyborze uczestników kursu będziemy się kierować kolejnością zgłoszeń.
Ze względu na warsztatową formę zajęć maksymalna liczba uczestników kursu wynosi 16 osób.
Nie należy, więc tracić czasu i zbyt długo zastanawiać się czy się zapisać. :)
Termin kursu: –
Zapisy: poprzez formularz internetowy
Prowadzący: dr Jerzy Wojciechowski
Miejsce: Wydział Psychologii UW
Zakres tematyczny warsztatu będzie obejmował zagadnienia:
- Zajęcia, które przełamują schematy – „Case study”
- Wybór tematyki zajęć
- wyznaczanie celów,
- tworzenie programu
- Wybór formy zajęć: wykład, seminarium czy ćwiczenia?
- Sztuka przygotowywania prezentacji multimedialnych
- Czy tylko prezentacje – jeśli nie PowerPoint to co?
- Wykorzystanie nowoczesnych technik w nauczaniu
- Jak wykorzystać potencjał pracy grupowej studentów?