Psychologia pozytywna w praktyce – trener umiejętności psychospołecznych
„Wiele badań wskazuje, że zależność przyczynowo-skutkowa pomiędzy szczęściem a tym co się dzieje w naszym życiu jest czasami inna, niż nam się wydaje. Szczęście to nie tylko końcowy produkt naszych dążeń – szczęście to dopiero początek.”
dr hab. Maciej Stolarski, prof. ucz.
kierownik studiów
2 tura rekrutacji – zapisy tylko do 21.09.2024! Zostało kilka ostatnich wolnych miejsc
Psychologowie, pedagodzy, filozofowie i ekonomiści nieustannie powracają do pytania o to, co tak naprawdę sprawia, że człowiek może powiedzieć o sobie: jestem szczęśliwy. W sposób szczególny nad tym zagadnieniem pochyla się psychologia pozytywna – dziedzina zajmująca się uwarunkowaniami i konsekwencjami dobrostanu, szczęścia i satysfakcjonującego życia. Chcąc być doskonałym trenerem warto poświęcić nieco czasu na zdobycie nowych praktycznych umiejętności, które zapewnia kierunek Psychologia pozytywna w praktyce.
Cel studiów
Celem studiów podyplomowych jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu psychologii pozytywnej, a nade wszystko rozwój praktycznych kompetencji trenerskich, pozwalających na wykorzystanie owej wiedzy w praktyce. W trakcie zajęć najlepsi specjaliści w dziedzinie przekażą nie tylko niezbędną wiedzę, ale także pokażą, jak przełożyć ją na praktyczne i skuteczne działanie, które trener będzie mógł przełożyć na realną pomoc ludziom poszukującym kreatywnych sposobów na zwiększenie swojego potencjału i podniesienie jakości życia.
Dla kogo?
Studia dedykowane są osobom posiadającym wykształcenie wyższe magisterskie lub licencjackie; absolwentom kierunków związanych z szeroko pojętą pracą z ludźmi, a także osobom, które są w stanie udokumentować doświadczenie w tym zakresie (np. praca w dziale HR, edukacja, trenerzy) – niezależnie od ukończonego kierunku studiów.
Studia przeznaczone są dla tych osób, które pracują z ludźmi i pragną wspierać ich dążenia do optymalnego wykorzystania własnego potencjału oraz przyczyniać się do zwiększenia jakości życia.
Program studiów spełnia kryteria szkolenia podstawowego potrzebnego do uzyskania rekomendacji I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (trener warsztatu umiejętności psychospołecznych). Po ich ukończeniu i samodzielnym przeprowadzeniu wymaganej liczby treningów (w tym dwóch pod superwizją) uczestnik może uzyskać licencję trenera umiejętności psychospołecznych PTP (jeśli jest absolwentem studiów psychologicznych na poziomie magisterskim i członkiem PTP).
O studiach w skrócie
- 2 semestry
- 264 godziny dydaktyczne
- zjazdy średnio co 2 tygodnie
- zajęcia w soboty i niedziele (oprócz treningu interpersonalnego, który trwa 4 dni)
- absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na UW
Czym jest psychologia pozytywna? Posłuchaj wywiadów z kierownikiem studiów dr. hab. Maciejem Stolarskim, prof. ucz. w Radio RDC!
_______________________________________
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE NA ROK AKADEMICKI 2024/25 – JUŻ OTWARTA
Na studia zapraszamy osoby posiadające wykształcenie wyższe magisterskie lub licencjackie; absolwenci kierunków związanych z szeroko pojętą pracą z ludźmi, a także osoby, które są w stanie udokumentować doświadczenie w tym zakresie (np. praca w dziale HR, edukacja, trenerzy) – niezależnie od ukończonego kierunku studiów.
Studia liczą 264 godziny dydaktyczne, w tym 88 godzin zajęć teoretycznych (wykłady i seminaria) oraz 176 godzin ćwiczeń i warsztatów.
PROGRAM STUDIÓW, PP, od 2024-2025
Program studiow, PP, od 2023-2024
Efekty kształcenia, PP, od roku 2023-2024
PP10 2024-25 – Plan zajęć.xlsx – 05.12.2024
Zastrzegamy sobie możliwość zmiany terminu zajęć z powodu nieprzewidzianych okoliczności (np. nagłej choroby wykładowcy).
Rok akademicki 2024/2025
Harmonogram zjazdów na rok akademicki 2024/2025:
- Zjazd 1 - 28-29.09.
- Zjazd 2
- - 10-13.10 (Trening interpersonalny dla pierwszej grupy)
- - 24-27.10 (Trening interpersonalny dla drugiej grupy)
- Zjazd 3 - 16-17.11
- Zjazd 4 - 30.11-01.12
- Zjazd 5 - 14-15.12
- Zjazd 6 - 11-12.01
- Zjazd 7 - 25-26.01
- Zjazd 8 - 15-16.02
- Zjazd 9 - 01-02.03
- Zjazd 10 - 15-16.03
- Zjazd 11 - 29-30.03
- Zjazd 12 - 12-13.04
- Zjazd 13 - 26-27.04
- Zjazd 14 - 10-11.05
- Zjazd 15 - 24-25.05
- Zjazd 16 - 14-15.06 (termin w trakcie ustaleń)
Zajęcia (poza pojedynczymi wyjątkami) odbywają się w godz. 10.00-13.15 i 14.00-17.15 w soboty i w godz. 9.00-12.15 i 13.00-16.15 w niedziele
Kierownik studiów podyplomowych:
dr hab. Maciej Stolarski, prof. ucz.
Psycholog, członek Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych na Wydziale Psychologii UW.
Jego zainteresowania naukowe skupiają się przede wszystkim wokół zagadnień inteligencji emocjonalnej, orientacji temporalnej oraz pogranicza sfer osobowości i intelektu. Współpracuje z wybitnymi umysłami światowej psychologii, m.in. Philipem G. Zimbardo czy Gerladem Matthewsem.
Wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii wykorzystuje w praktyce, prowadząc warsztaty i treningi, m.in. zakresu inteligencji emocjonalnej, diagnostyki psychologicznej, komunikacji, a także szybkiego czytania. Jest autorem licznych publikacji naukowych, m.in. w prestiżowych czasopismach o zasięgu światowym, takich jak Journal of Happiness Studies, Intelligence, Personality and Individual Differences, PLoS One czy Time & Society. Współautor monografii Temperament i poznanie: energetyczne i czasowe zaplecze umysłu (2013, Scholar); redaktor tomu Time Perspective Theory: Review, Research, Application (2014, Springer).